Blaue Steine

  • #2

    hab die von Anfang an gelagert und mittlerweile ein Paar gebaut. Es kam auch eine GebäudeTp +32% raus =)
    Irgendwann wird die aber auch wieder fliegen und ich werde die Blauen überwiegend als Pulverbeschaffer nutzen. Falls ich je in Pulvernot komme ;)

    Truppenschaden +29% +13%
    Truppenleben +33%
    Kanonenbootenergie +41% +16% +16% +16%
    PSC 72%
    GebäudeTp +32%
    GebäudeDmg +36%

  • #8

    Ich habe zwei blaue Meisterwerke mit sehr guten Werten und würde sie auch nicht abreißen, denn der Gegner lässt dadurch freundlicherweise immer ein paar Dias da. Außerdem ist das eine Frage des Egos, denn der Gegner soll es nicht zu leicht haben bei mir. :thumbup: Dadurch fehlen mir zwar 2 Plätze für rote oder lila Statuen, aber das gleiche ich durch brillante Angriffstaktik wieder aus. 8o ;)

  • #9

    Blau ist ein Intel Garant nicht mehr und nicht weniger ... Max RL, SL und BC mit 2 Blauen ziehen fast immer die 9 Truppenplaetze ab!


    Ich freue mich immer, wenn sich über Nacht mal einer mit mehr als 4 blauen und min. 2 mal gepudert auf meine Karte verirrt. Wenn er dann noch ein Anti Warrior Layout hat wird kurz 2-3 mal gepudert und meine relativ volle Map ist in 20-30 Min leer und ich kann frühstücken. Hat doch auch was, als dieser ewige Krampf alles ungepudert zu schaffen ...


    mopz
    du genialer armeisentaktiker :P

  • #10

    Im sc Forum! !!!
    Upcoming Changes - Balancing Offense & Defense
    Hi all,


    I wanted to give you a heads up about some of the upcoming changes we're planning to bring with the next update and why.


    Currently defense is not valued very highly, and it's possible to get to the world #1 position with just a single Sniper Tower and maxed offense - this doesn't feel like healthy gameplay to us. One of the reasons for this is that the global top 50 are in their own bubble with their own matchmaking rule (they're placed on more people's maps). This rule isn't applied to anyone outside of the top 50 and as a result, the top 50 are moving upwards in VPs in unison, leaving a gap in the VP range beneath them.


    What we'd like to see happen is more diversity in statue usage and defense being considered valuable again.


    To accomplish this we're going to change the "top 50 only" matchmaking rule to work from 600 VPs upwards. The system will scale from 600 VPs to infinity gradually, so at 600 VPs you may not notice any change to your game, but as you climb you'll be progressively placed on more people's maps. The result of this, and what we'd like to see, is that defense will become more important as you climb in VPs and the guys in the top 50 won't be in a bubble of their own anymore. This should encourage upgrading your defenses and make it impossible to reach global #1 with just a Sniper Tower!


    Another system we're changing to support this is that the bonus loot you get from PvP matches won't be determined by the strength of your opponent's defenses alone, but instead bonus PvP loot will be calculated based on total XP. This will further support the gameplay of building a balanced base, as that will be the best way to reach the top. Additionally, we're adding an extra bit of bonus loot for high VP players, so if you see a high VP player on your map, you'll be rewarded more for taking them down.


    We understand that the above changes may be tough for some players at first, but ultimately the intention is to bring more balance to offense and defense, and create a healthier matchmaking environment for everyone.


    -Tim

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