Alles anzeigenSC hat ja selbst angekündigt das nach dem mini up mit den neuen protos noch ein großes folgen soll !!
nur ist bisher kein offizieller termin bekannt geworden.
ich hoff mal auf den 18. oktopussy
und? weiß bb-leaks schon mehr?
Alles anzeigenSC hat ja selbst angekündigt das nach dem mini up mit den neuen protos noch ein großes folgen soll !!
nur ist bisher kein offizieller termin bekannt geworden.
ich hoff mal auf den 18. oktopussy
und? weiß bb-leaks schon mehr?
Das Spiel ist mit jedem Update vornehmlich teurer geworden, von daher mache ich mir da keine Illusionen mehr.
Oder anders:
Alles anzeigenDie Definition von Wahnsinn ist, immer wieder das Gleiche zu tun und andere Ergebnisse zu erwarten.
NOCH bin ich nicht wahnsinnig
High-Level Operation Balancing
Hey Commanders!
We wanted to take some time and give you our thoughts on high level OP
balance. Just to be clear, this is not a Sneak Peek, and all of this may
change or be completely removed by the time the next update arrives.
This is just part of an effort to be more transparent and give you
insight into our thinking.
Certain strategies such as Smokey-Zooka have become dominant in high
level Task Force OPs to the point that they are often the only valid
strategy. While we like Smoke and we like Zookas, we don't want
Operations to be exclusively about them.
There are several ways to approach this. In any solution we came up
with, we wanted to avoid a few things. First, we didn't want to nerf
Smokey-Zooka into oblivion. We feel that the strategy is a valid one and
it should be a valid option in certain scenarios. Second, we didn't
want to influence the balancing outside of Task Force Operations if we
could avoid it.
Enter, Barbed Wire! The Barbed Wire Fence slows down and damages
units moving through it. It cannot be targeted by units, cannot be
destroyed, and does not affect pathfinding (units wont try to move
around it). The Barbed Wire will only be in the highest level Operation maps, and not in any player bases.
The barbed wire adds a controllable element of friction into high level
Task Force Operations and allows us to design them to be a bit more
resistant to certain types of attacks, including Smokey-Zooka. The
emphasis here should be on resistant: it will still be possible to bring
Zookas through barbed wire alive, but it will be costly in terms of
gunboat energy.
The reason we're thinking about this direction: In order for us to
balance high level Operations for Smokey-Zookas, it requires so much
specific defensive power and boosting that other strategies no longer
are viable. The idea is to give the opportunity for a variety of troop
combinations to be effective, rather than just one.
This is just one of the things we're working on for the next update.
Please remember that this is still a work in progress and it may change.
Hopefully this provides a little insight into how we're thinking about
Operations!
Alles anzeigen
The reason we're thinking about this direction: In order for us to
balance high level Operations for Smokey-Zookas, it requires so much
specific defensive power and boosting that other strategies no longer
are viable. The idea is to give the opportunity for a variety of troop
combinations to be effective, rather than just one.
Nee, klar. Wo sollen denn die Möglichkeiten für andere Truppen sein, wenn auf dem Kern 3 Millionen oder 180K auf einem Rak sind ?
Das sieht mir schwer danach aus, dass hier definitiv ein Smokey-Zooka-Nerf stattfinden soll (... niemand hat die Absicht, eine Mauer (->Stacheldraht ) zu bauen.)
Ok, auf der anderen Seite ist das eigentlich richtig, denn wenn ich mal von mir selbst ausgehe, dann langweilt mich das Gameplay ab Sackgasse schon etwas. Doch bisher haben die immer nur verschlimmbessert und ich denke, das werden die auch diesmal tun.
@Pasqual Danke für die Information: Immerhin arbeitet SC an etwas und befindet sich nicht im Winterschlaf.
@Vollpfosten Schlimmer wirds immer, jedenfalls wenn es um SC und BB geht.
Gruß Fladen
dir scheint die Diskussion zu gefallen, aber du bist nicht angemeldet.
Wenn du ein Konto eröffnest merken wir uns deinen Lesefortschritt und bringen dich dorthin zurück. Zudem können wir dich per E-Mail über neue Beiträge informieren. Dadurch verpasst du nichts mehr.